pátek 13. listopadu 2009

State fair čili místní Matějská

Sice mám teď dělat na věcech do školy, které spěchají, ale dlouho jsem sem nic nenapsal, tak jen rychle o návštěvě místní pouťové zábavy. Konala se před necelým měsícem v Raleigh a trvala asi týden. Z naší školy tam v neděli 18. října vyrazilo docela dost lidí, i když se povětšinou nedomluvili předem.

Svezl jsem se se spolužačkami na řetízkovém kolotoči, vůbec poprvé ve svém životě, a i jinak tam byly všechny obvyklé atrakce typu horská dráha, ruské kolo, centrifuga, různá kyvadla, volný pád a podobně. Navíc tam byly i záležitosti patřící k původnímu účelu poutí, tedy k nabídce produktů a jiných věcí pro zemědělství, například prasečí závody (které jsem bohužel minul), ale současná podstata je jiná. Alespoň mi to tak přišlo. A podle toho, co mi řekli ostatní, přišlo mi to tak správně.

Hlavní pro americké pouti je skutečnost, že se jedná o svátky obžerství a neuvěřitelně nezdravého jídla. Počet stánků s jídlem mnohonásobně převyšuje cokoli jiné. A všechny ty stánky do jednoho nabízejí jen nezdravé věci. O to ovšem chutnější, samozřejmě. Smaží se všechno, od těsta, přes zeleninu až po máslo! A protože to nestačí, ještě to pak doplníte přinejmenším hromadou cukru a čokoládou, častěji různými tučnými omáčkami (několik naráz pokud možno) a hranolkami jako přílohou.

Pan Stevens, otec spolužačky s obřím sendvičem na obrázku výše, z toho měl oči navrch hlavy a nedal jinak, než že je musím všechny vyfotit u toho nejděsivějšího stánku, uzavírajícího dlouhou uličku s podobnými jídly a lákajícího nenasytce velkým obrázkem jukeboxu. A pak jsme si hned oba koupili funnel cake.

4 komentáře:

  1. To smažení másla bych si prosil rozvést. Jako v trojobalu?

    OdpovědětVymazat
  2. No, ja to nezkousel a dokonce jsem si toho na te pouti ani nevsiml, ale kamarad rikal, ze to tam bylo. Ale videl jsem na to tema reportaz v televizi. A treba tenhle clanek o tom mluvi podobne: http://www.msnbc.msn.com/id/32665106/ns/today-today_food_and_wine/

    OdpovědětVymazat
  3. OK, tady je neco jako recept: http://www.neatorama.com/2009/09/04/deep-fried-butter/

    OdpovědětVymazat
  4. Ehm, ten recept je přiznaně zkopírovaný z prvního článku :-) Ale dík. Ach, Amerika!

    OdpovědětVymazat