pondělí 14. května 2012

Dva týdny bez počítače aneb Lenovo a jeho servis

Vždycky jsem si myslel, jak je Lenovo obecně vstřícné vůči zákazníkům. Tak trochu si to myslet přestávám. Mám 4 roky jejich notebook, před pár měsíci se mi uvolnil levý kloub pod displejem, takže začal být problém počítač otevírat a zavírat. Ostatní bylo v pořádku. Přestal jsem ho tedy pokud možno zavírat. Nedávno jsem ho ovšem zavřel a otevřel při čištění a způsobilo to drobné, ale nepříjemné prasknutí desky nad klávesnicí. Rozhodl jsem se konečně pro opravu. Stejně jsem letěl na týden do Prahy, tak jsem toho chtěl využít.


Zavolal jsem na místní kontaktní linku Lenova a zjistil, že si počítač vyzvednou přímo doma a naúčtují si za to skoro 100 eur (jiná možnost není). Chvíli jsem to rozdýchaval a pak to přijal. Při posledním zavření notebook opět utrpěl nějakou újmu (nebyl jsem u toho, tak nevím jak velkou), každopádně těsně předtím fungoval pořád bez problémů. Počítač si opravdu vyzvedli a poslali mail s odkazem na stránku, kde můžu sledovat, co mi s ním dělají. Řekl jsem si: "Ty jo, super." Naposledy.

V tom mailu psali, že mi ho za 5 dní vrátí. Po 4 dnech, kdy bylo na té stránce pořád jenom to, že ho přijali, se tam objevilo, že se oprava odkládá a máme kontaktovat call centrum (bez uvedení čísla). Mail nic. Já se mezitím vracel do Belgie, tak jsme s voláním počkali. Den po mém příjezdu překvapivě zavolali oni a řekli mi, že to technici zkontrolovali a nefunguje kamera, klávesnice, touchpad a je třeba je vyměnit. Odpověděl jsem, že to je divné, když to všechno týden předtím fungovalo. Každopádně jsem řekl, že jestli je to fakt rozbité, tak co se dá dělat, hlavně potřebuju ten notebook funkční. Prý to ještě jednou zkontrolují a ozvou se. Od té doby zase čtyři dny ticho po pěšině. Na té stránce od čtvrtka žádná změna. Dneska jsem jim zavolal. Dozvěděl jsem se totéž, co ve čtvrtek, nikdo na to zjevně nekoukl, jen zaznamenali, o čem jsme minule mluvili. A čekali, že jim potvrdím vyčíslené náklady. Ale že by je třeba poslali, to ne.

Z pěti dnů je zatím 12 a přibývají. Z výměny kloubu to vypadá na výměnu poloviny vnějších zařízení. Jen kroutím hlavou a nechápu. Jestli se ta cena vyšplhá nad cenu nového notebooku, myslím, že obětuju těch 100 eur, co už jsem jim dal jen tak, a koupím si nový. Ještě že mám přátele, kteří mi prozatím půjčili svůj počítač.

Aktualizováno: O den později. Přislo slíbené vyúčtování. Na 1010 eur (bez daně). Je myslím každému jasné, co se dá za pětadvacet tisíc pořídit. A že to bude určitě o dost lepší počítač než tenhle čtyři roky starý. Takže děkujeme Lenovu (resp. IBM), které se zachovalo jako praktický lékař, který nemá dost práce, a když k němu přijdete s rýmou a žádostí o kapky do nosu, odvezou si vás do nemocnice s podezřením na AIDS, ebolu, břišní tyfus, tuberkulózu a dýmějový mor.

Účet přikládám:

Žádné komentáře:

Okomentovat