čtvrtek 24. května 2012

Lenovo čili oslava globalizace a outsourcingu

Nejdřív rozuzlení předchozího příspěvku. Dnes odpoledne se mi počítač vrátil. Bez jakékoli opravy. Byl pryč 21 dní, tedy přesně tři týdny. Poté, co jsem jim poslal dlouhý mail, v němž jsem jim vysvětlil, v čem všem mě zklamali a urazili, a že si svoji nabídku opravy za tisíc eur bez daně můžou strčit někam, jim stejně trvalo 6 dní, než nám ten počítač vrátili. Zčásti protože mají ten servis překvapivě až ve Frankfurtu. Průvodní dopisy ve mně vyvolaly nemalý údiv. A to už jsem byl, co se jejich chování týče, připravený na hodně.


Mám počítač od firmy Lenovo se sídlem v čínském Hongkongu. Je to notebook s českou klávesnicí. Opravit jsem ho nechal v Belgii. Na callcentru seděli Nizozemci s tak výrazným přízvukem, že jim nerozuměla ani rodilá Vlámka. Ve výsledku jsme to tedy řešili anglicky. Když jednou zavolali oni nám, bylo to z čísla s rumunskou předvolbou. Když nám konečně posílali ten počítač zpátky, dostali jsme o tom vědět mailem. V tom mailu nás žádali, ať případnou nespokojenost s čímkoli oznámíme na adresu končící @uk.ibm.com, tedy britskou pobočku americké firmy. Byl tam také odkaz na sledování cesty toho počítače. Posílali ho z německého Frankfurtu nad Mohanem pomocí další americké firmy, UPS. Spolu s notebookem dorazily dva papíry, celostránkový formulář k provedeným službám ve francouzštině a průvodní dopis. Ten je švédsky. Asi proto, abychom neměli pocit, že jim docházejí země a jazyky. V tom dopise také píší, že pokud nebudeme spokojeni natolik, abychom jim dali 10 bodů z 10 možných, máme se jim určitě ozvat. Tentokrát dokonce zavolat. Číslo sice uvádějí, ale bez předvolby země. A my teď nevíme, jestli bychom měli telefonovat do Švédska, Belgie, Německa, Británie, USA, Rumunska nebo dokonce Hongkongu.

2 komentáře:

  1. Mám starý ThinkPad T60 a už několikrát jsem potřeboval servis. Zatím největší spokojenost s firmou ITS. Stačí zavolat, nahlásit sériové číslo, druh závady a počkat až zavolají, že mají náhradní díly (zatím vždy do druhého dne). Výměnu pokaždé zvádli na počkání v rozmezí 30-50 minut.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mozna to zkusim, az budu v lete v CR. Tady kdyz jsem prisel do obchodu, ktery byl primo na webu Lenova uvedeny jako firma, ktera tu pro ne dela opravy, rekli mi, ze se musim obratit primo na Lenovo. Ze oni to nedelaji.

      Vymazat