úterý 1. září 2009

Chro chro

Už nedlouho po příjezdu jsem narazil na nějaký papír, který v pár bodech popisoval, co máme dělat, kdyby se u nás začaly projevovat příznaky chřipky. Nijak mě to nepřekvapilo. Takové věci se teď přece řeší po celém světě.

Před pár dny jsem dostal mailem předpis, jak se máme chovat ve škole, obzvlášť ve třídách. Typicky to bylo něco ve smyslu: kašlat a smrkat jedině do papírového kapesníku, který následně co nejdříve vyhodit do koše. Bylo evidentní, kvůli čemu to posílají, ale nebylo to řečeno explicitně. Každopádně jsem se musel usmát při vzpomínce, jak jsem nastydl z klimatizace v Boingu 747 na cestě přes Atlantik a od první hodiny ve škole pořád pokašlával a smrkal.

Teď večer každopádně dorazil mail výrazně delší, ve třinácti bodech se obšírně věnující přímo prasečí chřipce H1N1 (v angličtině vtipně swine flu). Přesně popisuje, co mají dělat studenti, když onemocní, tj. okamžitě opustit školu a umístit se do dobrovolné izolace. Také vyzývá učitele k flexibilitě a toleranci vůči studentům, kteří by kvůli tomuto požadavku nemohli navštívit přednášky nebo zkoušky. Nemoc trvá 3-5 dní a už jeden den po odeznění horečky smí student znovu mezi lidi, takže by to téměř nikdy nemělo nenapravitelně narušit průběh studia.

Nicméně hned na začátku zmíněného mailu se píše nejen to, že tento rok bude univerzita čelit zvýšenému riziku prasečí chřipky, ale také to, že už teď počet případů roste. Máme se na co těšit.

3 komentáře:

  1. Pavel ted byl v Gwangju za May a tam se uz zaviraji skoly pry. Ja musim do Japonska a tam to taky neni vesely. Tady jsme v izolaci v horach,takze pohoda, ale v Soulu je rouska na kazdem rohu. Na konferenci nam merili teplotu kamerama, na mtv orientation teplomerem do ucha, plus kazdou hodinu na ruce dezinfekcni gel. Jedna chudak Finka nastydla v letadle a vsechny hrozne presvedcovala, ze to neni swine flu. Nechapu, jakto ze ji verili :-) tak se drz at na tebe prase neskoci

    OdpovědětVymazat
  2. Ja jsem aspon po tom nastydnuti v letadle nikoho nemusel o nicem presvedcovat, ale jinak rymu mam porad. :-) Jinak v health centru jsem byl zatim dvakrat a jeste tam jdu zitra na testy kvuli imunizaci a v patek pro vysledky.

    OdpovědětVymazat
  3. OMG, me jako alergika by hned zavreli a pustili az na podzim... jsem zvedavy, jak se to bude dal vyvijet, kdy prijde ta katastrofa a velka smrtici epidemie. Nejake respiratory doma nastesti mam :) (ucinnosti obycejne rousky neverim).
    jhershaw

    OdpovědětVymazat